Sambutan Hari Raya Aidil Adha 8 Dis 2008

Sempena sambutan Hari Raya Aidil Adha pada 8hb Disember 2008 yang lalu, telah berlangsung Majlis ibadah kurban yang dijalankan di beberapa kawasan di JDM Bukit Rimau termasuk Rimau Perdana, Taman Bukit Kemuning, Taman Berjaya dan Rimau Indah.

Taman Berjaya


Taman Bukit Kemuning


Rimau Indah


Pada malam sebelum Hari Raya Aidil Adha, telah berlaku kejadian lembu terlepas dari Rimau Indah beberapa minit setelah penghantaran dan penyerahan lembu kepada wakil Rimau Indah & Rimau Perdana dibuat pada pukul 8 malam.


Atas inisiatif penduduk Rimau Indah, gerakan mencari dijalankan dan akhirnya lembu tersebut dijumpai di sebelah Lebuh Raya KESAS.
Lembu tersebut telah melompat palang dan memasuki lebuh raya sehingga ke laluan ketiga tetapi talinya telah tersangkut pada palang yang menyebabkan ia menuju kembali ke laluan motorsikal dan melilit 2 motorsikal milik penduduk yang mengekorinya. Alhamdulillah, tiada kemalangan yang berlaku dari insiden ini.

Pihak KESAS telah datang membantu & pihak bomba juga telah ditelefon bagi membantu mengawal keadaan.



Pihak bomba telah berjaya melepaskan lilitan tali dari kedua-dua motorsikal dan menambat lembu tersebut ke sebatang pokok.



Motosikal-motosikal yang rosak.

Dengan kerjasama semua, lembu tersebut telah selamat dinaikkan ke lori dan dihantar semula ke Rimau Indah pada kira-kira jam 12 tengah malam.


Alhamdulillah, keesokan harinya majlis korban telah selamat disempurnakan di Rimau Indah.



Ribuan terima kasih diucapkan kepada YB Shuhaimi di atas sumbangan korban ini.

No comments: