Gotong Royong Pencegahan Denggi Taman Jati Indah, Seksyen 32

Pada 9hb November 2008 (8am~12pm), telah berlangsung Gotong Royong Pencegahan Denggi Taman Jati Indah, Seksyen 32 Shah Alam yang dianjurkan oleh Jawatan Kuasa MPP Zon 13, Persatuan Penduduk Taman Jati Indah dan JKKK Kg Bukit Naga. Selain Ahli Majlis Zon 13 iaitu Y.Berusaha En Uthayasoorian a/l Kalimuthu & Y.Berusaha En Buang Bin Hj Ismail (Pengerusi JKKK Kampung Bukit Naga), turut hadir termasuk Y.B. Tuan Dr. Xavier Jayakumar A/L Arulanandam (ADUN N49 Seri Andalas / Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin) serta pegawai-pegawai MBSA.








Aktiviti gotong royong yang dijalankan termasuk pemeriksaan keadaan kebersihan rumah, memotong pokok-pokok, membersihkan longkang tersumbat dan tempat pembiakan nyamuk.





















Pihak MBSA juga mengadakan penerangan tentang denggi, pameran, pengedaran pamplet dan membekalkan penduduk dengan "abate".




Ucapan ribuan terima kasih diucapkan kepada semua penduduk yang terlibat termasuk ajk MPP Zon 13 dan JDM Bukit Rimau yang turut hadir bersama-sama menjalankan aktiviti gotong royong. Juga kepada pihak MBSA atas bantuan tenaga kerja dan peralatan.

No comments: